מזמינים באתר ומקבלים קאשבק בלעדי
טיבר וואטסאפ



מדריך הצטרפות לאינטרנט

כל השאלות והתשובות לגבי הצטרפות לחבילות האינטרנט השונות

מדריך הצטרפות לאינטרנט
טיבר קאשבק
blog-pic-1

רובנו משתמשים באינטרנט באופן יומיומי וכלל לא מודעים בכלל ממה מורכב האינטרנט ואיך זה בכלל עובד, בהמשך הקריאה תדעו כל מה שצריך לדעת רגע לפני שאתם מבצעים השוואת מחירי אינטרנט בצורה נכונה שתתאים לצרכים שלכם.

מה זה אינטרנט?


אינטרנט היא רשת מחשבים גלובלית ולמעשה משלימה את הגלובליזציה בעולם, אוגרת מידע רב ומקשרת את כל האנשים מכל העולם בכל מקום ובכל זמן

ממה מורכב האינטרנט?


דבר ראשון בשביל להתחבר לאינטרנט נצטרך תשתית העברת נתונים בבית או בעסק, מבחינת התשתיות הקיימות, כיום יש שלושה סוגי תשתיות המספקות את השירות:
תשתית טלפונית - חברת בזק
תשתית כבלים - חברת הוט
תשתית סיבים אופטיים - חברת סלקום, פרטנר, אנלימטד, בזק, הוט

על מנת לתקשר עם הרשת מחשבים הגלובלית נצטרך לחבר נתב לאחת מהתשתיות. תפקידו של הנתב הוא להמיר מידע דיגיטלי לאותות אנלוגיים וההפך, ללא הנתב לא נוכל לקבל ולהוציא נתונים מהרשת. כיום הנתבים משלבים גם את טכנולוגיית הראוטר באותה קופסא המאפשרת לחבר מספר מחשבים יחד לרשת האינטרנט, ניתן לעשות זאת דרך כבל רשת או דרך חיבור לרשת הWiFi.
את הנתב ניתן לרכוש/להשכיר מחברת התשתית או הספק בתשלום חודשי או לרכוש באופן עצמאי אך במקרה הזה חשוב לוודא שהוא תומך בתשתית הרלוונטית שנרצה להתחבר אליה.
דבר אחרון שנצטרך לפני שנוכל לגלוש באינטרנט הוא לפנות לספק תוכן על מנת לקבל שם משתמש וסיסמא לרשת האינטרנט העולמית. היום רוב החברות מספקות את שירותי האינטרנט תחת "קורת גג אחת" בחבילות בנדל או חבילות שוק סיטונאי.

מה היא חבילת אינטרנט "שוק סיטונאי"?


עוד לפני שהגיעו אלינו תשתיות הסיבים בתקופה בה על האינטרנט קיבלנו חשבונית אחת עבור הספק וחשבונית אחת עבור התשתית, משרד התקשורת חייב את חברות התשתית של אותו זמן, תשתית בזק ותשתית הוט למכור שימוש בתשתיות שלהן באופן סיטונאי, מה שגרם לתחרות ולכניסה של שחקנים חדשים המציעים חיבור לאינטרנט עם חשבונית אחת שרוכבת על תשתית בזק או הוט כאשר התשלום, השירות והתמיכה עבור האינטרנט מתנהלים מול גורם אחד במחירים זולים באופן משמעותי.

מה היא חבילת אינטרנט "בנדל"?


חבילת הבנדל מזכירה את חבילת השוק הסיטונאי כי בשני המקרים תקבלו חשבונית אחת הכוללת את תשלום התשתית, הספק וציוד הקצה יחד. אך בחבילות הבנדל תוכלו לקבל שירות גם מספק התשתית וגם מספק התוכן. בנוסף חשוב לדעת שלחבילת הבנדל תקופת זמן מסוימת ובסיומה, התשלום עבור החבילה מתפצל לשתי חשבוניות שונות.

מה ההבדל בין חבילות האינטרנט?


גם בחבילת שוק סיטונאי וגם בחבילת בנדל תקבלו את כל השירותים, תשתית, ספק ונתב תחת קורת גג אחת, ההבדל העיקרי בין החבילות הוא שבחבילת הבנדל נוכל לקבל שירות ותמיכה משתי חברות שונות ובמקרה של חבילת שוק סיטונאי השירות והתמיכה שנקבל יהיו מול גורם אחד.

איך אדע לבחור נכון את חבילת האינטרנט?


אם נרצה להתנהל מול גורם אחד ובמידה וקיימת תשתית תקינה ופועלת כדאי לשקול התחברות ומעבר לחבילת שוק סיטונאי על אותה תשתית מכיוון שנשלם משמעותית סכום נמוך והמעבר לחבילה פשוט, נעשה מרחוק ולא מצריך התקנה שבמקרים מסוימים עלולה לעלות בחשמלאי פרטי מטעמכם. אך במידה ואין תשתית במקום ההתקנה כדאי לשקול חבילת בנדל מכיוון שיש יותר גמישות בטווח זמני ההתקנה ומעבר לזה הסיכוי שנצטרך להזמין חשמלאי פרטי כמעט ולא קיים.

יש לי נתב משלי, אני יכול להשתמש בו?


ברוב המקרים כן. אך הדבר משתנה בהתאם לחברה, בחבילות אינטרנט הוט תהיו מחויבים בהשכרת נתב, לעומת זאת, בחבילות אינטרנט בזק וחבילות אינטרנט סיבים אופטיים של התשתיות השונות תוכלו להשתמש בנתב פרטי תומך אך ייתכן שלא תקבלו עליו שירות ותמיכה מנציגי השירות ותצטרכו להגדיר אותו באופן ידני ועצמאי.

מצאתם טעות בכתבה? רוצים לחדד או להוסיף משהו? צרו איתנו קשר, נשמח לשמוע מכם!
ליצירת קשר
מוצרים שעשויים לעניין אותך
מבצע
59 /3 חודשים
קאשבק
80 /מנוי
מבצע
59 /2 חודשים
קאשבק
50 /מנוי
החל מ
99 /חודש
קאשבק
50 /מנוי
מבצע
79 /3 חודשים
קאשבק
60 /מנוי